Matematisk opmærksomhed i dagtilbud
Vi havde i går den store fornøjelse at deltage i en konference om matematisk opmærksomhed i dagtilbud som NCUM havde arrangeret. Det er et område,
Her kan du få inspiration til din undervisning, læse nyt fra forskningskonferencer og meget mere. Vælg en eller flere kategorier og eventuelt klassetrin for at udvælge indlæg. Eller bladr bare igennem indlæggene – der er over 100.
Vi havde i går den store fornøjelse at deltage i en konference om matematisk opmærksomhed i dagtilbud som NCUM havde arrangeret. Det er et område,
En lille undersøgelse af, hvordan relationerne mellem variable i funktionsudtryk afhænger af hinanden. Giver et lille indblik i, hvordan matematik kan bruges til systematiske analyser.
Skal vi have en evalueringsstrategi? Og hvad skal den i givet fald indeholde? Vi giver et bud.
Et par gode råd til, hvordan du kan løfte din matematikundervisning.
Æg har en pudsig facon – de er hverken cirkel eller ellipse. En oplagt strategi for at tegne æg er at sætte nogle cirkelbuer sammen.
Vi har haft fornøjelsen at overvære Thomas Kaas forsvare sin PhD-afhandling med titlen “Tidlig algebra i grundskolens matematikundervisning.” Thomas har tilrettelagt et PhD-studium som både
Uddrag fra NCUMs årskonference om samspil mellem forskning og praksis.
Vi udgiver undervisningsmaterialer om matematik til lærere, lærerstuderende, forældre og elever.
Pernille Pind holder efteruddannelseskurser for matematiklærere og beskæftiger sig bredt med regnestrategier, regnemetoder, undersøgende matematik, matematisk modellering og elever i matematikvanskeligheder.
Vi hjælper også meget gerne offentlige og private virksomheder med udviklingsarbejde indenfor matematik, fx evaluering på en ikke-færdighedspræget måde.
Følg med på faceook:
Eller tilmeld dig til vores nyhedsbrev: