Viser alle 3 resultater

Gaussian Blur

DKK 100,00inkl. moms: DKK 125,00

Billeder af ansigter er allestedsnærværende: i sociale medier, selfies, på film og tv. I et samfund hvor fotomanipulation, overvågning og ansigtsgenkendelse er hverdagsfænomener, har billedet af ansigtet en uhyggelig magt til at dømme hvem der er inde og ude, smuk og uskøn, normal og unormal.

Denne udgivelse fra Magnus Pind Studio afslutter et forløb på over to års udvikling af projektet Gaussian Blur, en performance-installation om det støjende ansigt. Udgivelsen her består af fire digte af Marie Mathilde Harm Skousen og Ronja Johansen, et essay af Magnus Pind samt billeder.

De fire digte behandler temaer som ansigtet, fejl og skønhed. Essayet omhandler teknologierne bag billedet af ansigtet. I et forløb der går fra 1800-tallets kompositportrætter til nutidens computervision trækker essayet en tråd imellem Gauss-kurvens brug i digitale billedfiltre til normalfordelingen i statistik, og hvordan denne matematiske kurve er blevet brugt og misbrugt.

Plads til alle – E-bog

DKK 100,00inkl. moms: DKK 125,00

I bogens første kapitel (Læringens veje) indledes med at fortælle om, hvordan man kan udvikle talenter, også hos de elever hvor talenterne umiddelbart er svære at få øje på. Derefter fortsættes med et fyldigt kapitel om undervisningens mange forudsætninger.

I kapitel tre zoomes der ind på, hvad specialpædagogik egentlig er for noget. Herunder fortælles om diagnoser – hvorfor de er nødvendige, men hvilke risici de også rummer.

I kapitel fire gennemgås en række usynlige handicap: Læsevanskeligheder (dyslektiske vanskeligheder), autismespektrumsforstyrrelser, ADHD, udviklingshæmmede og socialt- og kulturelt bestemte skolevanskeligheder,

Kapitel fem handler om læreres personlige, sociale og faglige professionalitet og i kapitel seks ses der nærmere på skolens fysiske miljø. Hvordan indrettes klasserummet bedst, når man også skal tage hensyn til handicappede elever?

I kapitel syv (Opdragelse) inddrages forældrenes rolle og samarbejdet mellem forældre og lærer, ligesom lærerens mange roller som barnets medspiller, pædagog, udfordrer, autoritativ person, vejleder og meget mere diskuteres. Sansernes betydning omtales i kapitel otte, og i bogens afsluttende kapitel gennemgås skoleledelsens mange opgaver.

Bogen rummer derudover et lille leksikon med begreber fra den pædagogiske verden, en oversigt over gode råd til en undervisning med plads til alle, en grundig litteraturliste og et stikordsregister.

Plads til alle

DKK 160,00inkl. moms: DKK 200,00

I bogens første kapitel (Læringens veje) indledes med at fortælle om, hvordan man kan udvikle talenter, også hos de elever hvor talenterne umiddelbart er svære at få øje på. Derefter fortsættes med et fyldigt kapitel om undervisningens mange forudsætninger.

I kapitel tre zoomes der ind på, hvad specialpædagogik egentlig er for noget. Herunder fortælles om diagnoser – hvorfor de er nødvendige, men hvilke risici de også rummer.

I kapitel fire gennemgås en række usynlige handicap: Læsevanskeligheder (dyslektiske vanskeligheder), autismespektrumsforstyrrelser, ADHD, udviklingshæmmede og socialt- og kulturelt bestemte skolevanskeligheder,

Kapitel fem handler om læreres personlige, sociale og faglige professionalitet og i kapitel seks ses der nærmere på skolens fysiske miljø. Hvordan indrettes klasserummet bedst, når man også skal tage hensyn til handicappede elever?

I kapitel syv (Opdragelse) inddrages forældrenes rolle og samarbejdet mellem forældre og lærer, ligesom lærerens mange roller som barnets medspiller, pædagog, udfordrer, autoritativ person, vejleder og meget mere diskuteres. Sansernes betydning omtales i kapitel otte, og i bogens afsluttende kapitel gennemgås skoleledelsens mange opgaver.

Bogen rummer derudover et lille leksikon med begreber fra den pædagogiske verden, en oversigt over gode råd til en undervisning med plads til alle, en grundig litteraturliste og et stikordsregister.